piątek, 5 października 2012

Zapomniane - Cat Patrick

Każdy z nas posiada wspomnienia. Są one czasami bardzo miłe i zabawne. Są też te gorsze, które chcielibyśmy zapomnieć. Co by było jakby każdy z nas miał wybór - pamiętać wszystko te lepsze i gorsze wspomnienia czy pozbawić się tych nie miłych i żyć tymi samymi najlepszymi..? Niestety London nie miała żadnego wyboru. Została pozbawiona wszelkich wspomnień.  Nie pamięta wczorajszego dnia, jej jedynym wspomnieniem są jedynie przyszłe wydarzenia.
"Przeszłość jest dla mnie stracona. teraźniejszość to przygoda, a przyszłość - wspomnienie..."
London Lane to licealistka, która z pozoru mogłaby się wydawać zwykłą uczennicą z błahymi problemami. Jednak jest to mylne wrażenie. Dla niej każdy jeden dzień jest zagadką, wyzwaniem. Codziennie rano czyta ona swoje notatki z poprzedniego dnia. Bez nich byłaby zgubiona i nie podołałaby życiu codziennemu. Jeszcze teraz na dodatek wszystko zaczyna jej się komplikować. Najlepsza przyjaciółka się odwraca do niej, nęka ją koszmar, który powraca,a matka nie mówi całej prawdy. Wszystko staje się naprawdę trudne dla London, która i tak nie ma łatwego życia.
Kiedy tylko przeczytałam o tej książce zapragnęłam się z nią zaznajomić. Jednak nie wiem jak to się stało, że po jakimś czasie o niej całkowicie zapomniałam. Wiem okrutna jestem i teraz po przeczytaniu jej, żałuję że nie zabrałam się za nią wcześniej.  Jestem książką oczarowana, bardzo przypadła mi do gustu. Tak naprawdę to nie wiem kiedy dotarłam do końca i z żalem przewróciłam ostatnią kartkę.
"Zapomniane" to powiew świeżości.Temat jest oryginalny i  ciekawym, opisany bardzo barwnie. Na pewno jest to udany debiut Cat Patrick i mam nadzieję, że kolejne książki będą równie dobre i porywające. Autorka posługuje się bardzo łatwym i zrozumiałym językiem, co sprawia, że książkę się dosłownie pochłania w całości. Napisana jest  z perspektywy London, co naprawdę zasługuje na duży plus. Dokładnie możemy śledzić jak radzi sobie ta dziewczyna w życiu codziennym.
Książka Cat Patrick jest określana jako romans paranormalny. Jednak muszę się z tym nie zgodzić. Wątek miłosny, który został przedstawiony  nie dominuje w książce. Jest on opisany subtelnie i nie stanowi postawy całej historii. Jest on na pewno bardzo dobrym tłem dla przeżyć London oraz jej przypadłości.
Bohaterowie również mi się spodobali. Żaden z nich tak naprawdę nie był irytujący i denerwujący jak się niekiedy zdarza. Nie było ich może zbyt wielu, jednak każdy miał swoje określone miejsce.  Wyjątkowa London, z jeszcze bardziej wyjątkową przypadłością, która stanowi nie lada wyzwanie. Jest ona niepowtarzalna, miła skromna, która obdarzona jest wspaniałym charakterem. A Luke natomiast to chłopak ideał! Skradł moje serce od samego początku czytania książki. Bezgranicznie zakochany w swojej dziewczynie, opiekuńczy, pomocny a przy tym przystojny. ahhh :)
Dlatego z czystym sumieniem mogę książkę polecić czytelnikom młodszym jak również tym starszym. Każdy w niej znajdzie coś dla siebie. Jest ona na pewno idealna na chłodniejsze czy zimowe wieczory. Czyli akurat w sam raz na teraz. Książka skradła mi dwa dni z życia, ponieważ oryginalnością wciąga w swój świat.
Moja ocena to 6/6
Pozdrawiam gorąco MałaEmily

25 komentarzy:

  1. Już od dłuższego czasu mam ochotę na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach,a po Twojej recenzji, widzę, że naprawdę warto. Pozdarwiam :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach tę książkę już od dłuższego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Średnio do mnie ta książka przemówiła - znaczy jej poprawnie napisana, ale bez rewelki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mała się obudziła i recke dodała! :D Zgadzam się, książka również i mi się bardzo podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. książkę mam od dawna uwzględnioną na liście pozycji do przeczytania, więc z pewnością ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja szczerze mówiąc pierwszy raz o niej słyszę, ale jak tylko trafi się okazja na pewno poświęcę jej nieco mojej uwagi ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jej, aż tak dobra ocena? Koniecznie muszą ją dostać!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakiś czas temu zainteresowała mnie ta książka. Czytałam też sporo jej pozytywnych recenzji :) Jak będę miała chwilkę czasu, chciałabym ja poznać bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. W większości słyszałam, że ta książka do dobrych nie zależy, więc sama nie wiem..

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam ochotę przeczytac. Wydaje się w miarę ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, że u Ciebie wysoka ocena, ale mi jakoś książka nie za bardzo przypadła do gustu. :c

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka też mi się spodobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. A mnie jakoś specjalnie nie zachwyciła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak dla mnie to średnia książka, ale miło i tak wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. nie moge sie doczekac kiedy dorwe te ksiazke w swoje rece

    OdpowiedzUsuń
  17. Gdzie nie spojrzę, paranormal romance ;) Muszę się kiedyś zebrać w sobie i sięgnąć po najlepszego przedstawiciela gatunku, tak po prostu, by wyrobić sobie o nim jakieś konkretne zdanie. Bo póki co, na sam widok tych dwóch słów mój umysł krzyczy: uciekaj! :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mi książka w ogóle się nie podobała. Pomysł autorka miała ciekawy i mogła z tego powstać naprawdę fajna powieść. Niestety nic z tego nie wyszło i po kilku stornach miałam ochotę rzucić książkę w kąt.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta okładka krzyczy "WEŹ MNIE!". Kiedyś jej ulegnę na pewno :) Ogólnie widać, że autorka jest oryginalna, a to sprawia, że jeszcze bardziej ciągnie mnie do tej książki.

    Pozdrawiam,
    + dodaję do obserwowanych.

    OdpowiedzUsuń
  20. Chciałabym ją przeczytać.. :D

    OdpowiedzUsuń