poniedziałek, 8 października 2012

Serce w chmurach - Jennifer E.Smith


Cztery minuty zmieniają życie głównej bohaterki. Jest to niewiarygodne i każdy pomyślałby, że to niemożliwe. Jednak historia przedstawiona w książce pokazuje, że wszystko może się zdarzyć i nic nie dzieje się bez przyczyny. Codziennie towarzyszy nam przeznaczenie, które może zmienić nasze życie raz dwa. 

Hadely Sullivan, to nastolatka, która ma lecieć do ojca na ślub. Jednak dzień zaczął się koszmarnie i wszystko jest nastawione przeciwko Hadely. Przybywa ona na lotnisko spóźniona tylko o cztery minuty, a samolot, którym miała lecieć unosi się już na pasie startowym. Na jej szczęście za niedługo ma kolejny samolot i będzie w sam raz na uroczystość. W poczekalni przypadkowo poznaje Olivera, który proponuje pomoc z bagażem. Jak się potem okazuje będzie również jej towarzyszem podróży, gdyż zajmuje koło niej miejsce. W ten oto sposób zaczyna się wspaniała historia tej książki.

Szczerze? Na początku myślałam, że jest to zwyczajna opowieść o dziewczynie, która poznaje chłopaka. Zwykła, przeciętna i przewidywalna. Jakie było moje zdziwienie, kiedy ją skończyłam. Książka jest świetna, porusza temat przeznaczenia,  w które się wierzy bądź też wyśmiewa. Ja osobiście jestem w pierwszym gronie osób.

Styl pisania autorki jest uroczy. Bardzo podobały mi się opisy uczuć i rozważań dzięki, którym poznajemy Hadely. Jesteśmy świadkami jak ona i Oliver poznają się nawzajem. Początkowo obcy sobie ludzie stają się sobie coraz bliżsi. Oprócz rodzącej się między nimi miłości odkrywamy ich rozterki i obawy. Hadely jak i Oliver mają problemy rodzinne, które nie dają im spokoju. Bohaterowie jak na swój młody wiek są dojrzali. Od razu ich polubiłam wzbudzają sympatie w czytelniku. Hadely jest odważna, wie czego chce i do tego dąży. Oliver to złoty chłopak. Czarujący, zabawny, który uważnie sługa swoją towarzyszkę i jej nie ocenia. 

Historia jest wciągająca, pochłonęłam ją w oka mgnieniu.. Akcja w zależności od sytuacji to przyśpiesza to zwalnia co powoduje, że jeszcze bardziej mamy ochotę czytać i poznawać historie dalej. Nie czytałam jeszcze książki, gdzie cała historia dzieje się w ciągu 24h. Jakoś niewiarygodne wydaje mi się, że tyle wydarzeń może mieć miejsce w ciągu jednej doby. Jedak nie będę tego drążyła bo mi akurat to nie przeszkadzało. 

Książka kilka razy mnie wzruszyła, chyba pierwszy raz uroniłam kilka łez czytając. Jest to moim zdaniem plus, gdyż autorka potrafiła wzbudzić różne emocje poprzez tę historię. Od łez po radość, ponieważ w książce odnaleźć można duże pokłady poczucia humoru. 

Wspomnę, że czytając "Serce w chmurach" przypomniała mi się moja podróż do Nowego Jorku. Moja przygoda trwała 17h i jestem pełna podziwu, że główna bohaterka dała rade i nie padła tam ze zmęczenia:)

Podsumowując, książka według mnie jest fascynująca. Od kiedy ją przeczytałam mam ochotę właśnie na takie klimaty. Znalazłam w niej coś co mnie szczególnie urzekło, jednak zachowam to tylko dla siebie, wybaczcie... 
Książka o przeznaczeniu i miłości. Jednak nie jest ona lukrowa, przesadzona i jakby mogło się wydawać banalna. Kto nie jeszcze nie czytał niech żałuje i szybko nadrabia bo naprawdę warto!

Moja ocena 6/6

Pozdrawiam i ściskam mocno
MałaEmily

13 komentarzy:

  1. mam tę książkę na półce ^^ czeka grzecznie na swoją kolej, ale już nie mogę się doczekać lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Baaardzo fajna i przyjemna książka ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę zaliczam do swoich ulubionych i z chęcią ponownie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej książce dużo dobrego i przyznam, że mam na nią coraz większą ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam ten tytuł w księgarni, jednak nie zwrócił zbytnio mojej uwagi. Po Twojej recenzji stwierdzam, iż koniecznie muszę przeczytać! Pozdrawiam :]

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chcę ją przeczytać, b o same pozytywy o niej słyszałam :D a właściwie to czytałam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna, romantyczna powieść, kocham ją <3

    OdpowiedzUsuń
  8. No, no...to teraz tylko szukać i czytać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Książkę mimo pozytywnej oceny raczej sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo miło wspominam tę książkę, naprawdę fajna historia ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. czytałam i również jestem nią zauroczona *.* mimo niewielkiej objętości niczego jej nie zabrakło :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam ogromną ochotę przeczytać tą książkę! Uwielbiam tego typu historie, jeśli masz ochotę wpaść i zobaczyć czego ja czytam to serdecznie zapraszam!
    http://littlerealsmile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale mi narobiłaś ochoty! :D Muszę zdobyć tą książkę! :D

    OdpowiedzUsuń