środa, 7 sierpnia 2013

Złoty most - Eva Völler


To już rok od kiedy Anna i Sebastian podróżują w głąb historii. Od tego czasu już kilkukrotnie odwiedzili dawne czasy aby ratować bieg historii, któremu zagrażało niebezpieczeństwo. Podczas gdy Anna zdaje egzaminy, Sebastian zostaje wysłany do Paryża za czasów kardynała Richelieu. Podczas tej misji coś jednak idzie nie po jego myśli, traci pamięć i nie wierzy w zapewnienia ludzi co do jego pochodzenia. Dlatego ściągnięta do Paryża zostaje Anna, w której to rękach leży skierowanie wydarzeń na właściwy tor. To ona musi go raz jeszcze w sobie rozkochać, a przy tym udaremnić próbę zdemaskowania królowej i jej kochanka. 

"Złoty Most" to kontynuacja świetnej książki pt. "Magiczna Gondola". Po jej przeczytaniu byłam zachwycona w jaki sposób autorka wykreowała świat oraz bohaterów. Z zapartym tchem śledziłam ich losy i ciekawa byłam zakończenia historii. Dlatego jak dowiedziałam się, o premierze "Złotego Mostu" wiedziałam, że będę chciała ją przeczytać. Niestety książka mnie rozczarowała nad czy ubolewam... 

Moim zdaniem kontynuacja jest napisana na słabszym poziomie niż Magiczna Gondola. Czytając ją miałam wrażenie deja vu, przeciąż wszystko w książce toczy się niemalże podobnie jak w pierwszej części.  Autorce chyba zabrakło nieco pomysłu bo nawet zafundowała Sebastianowi tak popularny zabieg jak amnezja... Myślałam, że autorka mnie zaskoczy nowymi pomysłami, niestety pod tym względem jestem rozczarowana.

Do plusów należy natomiast to, że książkę czyta się naprawdę szybko. Akcja toczy się w niej wartko i jest przepełniona przeróżnymi intrygami, do tego piękny język oraz styl jakim się posługuje autorka sprawia, że nie sposób się od niej oderwać, dlatego tak bardzo żałuję, że tym razem jej pozycja nie przypadła mi go gustu. 

Jeśli chodzi o główne postaci nie zmieniła co do nich zdania. Sebastian nadal jak dla mnie nie jest ciekawy czy warty uwagi, tak samo jak w poprzedniej części nie poznajemy go dokładniej. Natomiast Anna to sympatyczna dziewczyna, zakochana na zabój w młodym mężczyźnie. Jest zdolna zrobić wszystko by pomóc mu odzyskać pamięć, podoba mi się to, że nie zraża się tylko jest cierpliwa i dąży do tego, aby cała misja jaką mają za zadanie wykonać, powiodła się. Jedyne do czego mogę się przyczepić w jej postaci to jej napady płaczu - ale to tylko taki mały minus.

Wiem, że pewnie jestem w mniejszości no ale cóż, nic na to nie poradzę. Takie są moje odczucia po przeczytaniu tej książki. Uwielbiam podróże w czasie, sama chciałabym posiadać taki dar, dlatego bardzo chętnie sięgam po pozycje, które poruszają ten motyw. Bardzo liczyłam na świetną nową historię, barwnych i innych bohaterów, a dostałam historię, w której zostało zmienione jedynie miasto i nic więcej. A szkoda... 


Recenzja Magicznej Gondoli [klik]

Moja ocena 3+/6

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Egmont


Pozdrawiam!
MałaEmily

17 komentarzy:

  1. ,,Magiczna gondola" podobała mi się bardzo i muszę przyznać, że to pierwsza średnio pozytywna recenzja ,,Złotego mostu", jaką czytam. Mimo wszystko i tak chętnie poznam książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Doznałam szoku przez twoją recenzję. Jednak co mogę powiedzieć różne są gusta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele słyszałam o tej serii i mam na nią wielką ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy tom jeszcze przede mną i nie mogę się go doczekać.

    OdpowiedzUsuń
  5. no to tym bardziej nie mam ochoty na kontynuację. mnie niezbyt spodobała się "Magiczna gondola".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli Magiczna gondola Ci się nie podobała to pewnie Złoty most również nie przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  6. O kurcze ! Widzę, że nie jest to najlepsza pozycja :(

    OdpowiedzUsuń
  7. O nie! :( A liczyłam na udaną kontynuację..

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o Magicznej Gondoli i na pewno po nią sięgnę. A cd recenzji to zrobiłam wielkie oczy przy bodajże drugim akapicie. Po pierwszym byłam pewna że to będzie jak najbardziej pozytywna recenzja. Szkoda, bardzo zaciekawił mnie ten opis. No nic, nie pozostaje mi nic innego jak to że sama muszę przeczytać tę książkę. :D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jesteś w mniejszości - ja mam niestety podobne odczucia :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Po tej utracie pamięci też spodziewałam się troszkę lepszej akcji ale i tak miło się czytało :)
    Chętnie poznam finał tej serii

    OdpowiedzUsuń
  11. Mimo wszystko mam zamiar przekonać się na własnej skórze, jak odbiorę zarówno "Złoty most" jak i "Magiczną gondolę" :D

    OdpowiedzUsuń
  12. A wszyscy tak chwalili...
    I tak przeczytam, bo pierwsza część była całkiem niezła :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przede mną jeszcze pierwsza część, a ciekawi mnie ta seria :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Kazdy jest inny i ma prawo do swojej opini, ja osobiście jeszcze nie czytalam tej ksiazki i jestem ciekawa do jakiego grona ja bede nalezec.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem zainteresowana tą serią ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie interesuje mnie ta seria ;)

    OdpowiedzUsuń